Royal Dutch Shell Group .com Rotating Header Image

Posts on ‘October 6th, 2013’

Financial Times Assessment of Peter Voser

Screen Shot 2013-06-30 at 08.30.42…doubts about the performance of Shell have become more evident recently after Shell announced a 20% drop in second-quarter profits, plus losses and write downs in North America and disillusion with Shell’s big spending plans. Voser admits that Shell’s Upstream Americas business was in the red and that exploration results in US shales are disappointing. Shell’s huge bet on US shale is his biggest regret.  Voser further admits that Shell is yet to complete a single well in its Alaska drilling fiasco (despite already spending $5 billion on the ill-fated Arctic project). “That was a big disappointment to me personally,” he said.

By John Donovan: Sunday October 6, 2013

The Financial Times has published two articles today about Peter Voser, the departing Chief Executive Officer of Royal Dutch Shell Plc.

The first article claims that his vision has left Shell in “rude health” following Vosers supposed transformation of the oil giant following the hydrocarbon reserves fraud. The scandal was disclosed to shocked shareholders and the news media in January 2004. Jeroen van der Veer, who actually led the company during the years immediately after the scandal, might feel entitled to some credit. read more

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellenergy.website, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net and shell2004.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article.

Government and Shell ‘too cosy’

…a Freedom of Information request… showed two Foreign Office employees were working for Shell. The staff, acting as government relations advisers, have been formally seconded to the oil giant for periods of between one and two years since May 2010, with their salaries paid by Shell.

Screen Shot 2013-10-06 at 17.46.35

Government and oil companies ‘too cosy’

Sun 6 Oct 2013

Environmentalists have accused the Government of being too close to oil firms, following a Freedom of Information request that showed two Foreign Office employees were working for Shell.

The staff, acting as government relations advisers, have been formally seconded to the oil giant for periods of between one and two years since May 2010, with their salaries paid by Shell.

Shell said the arrangement built “trust and understanding” between Government and businesses.

SOURCE read more

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellenergy.website, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net and shell2004.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article.
%d bloggers like this: