Royal Dutch Shell Group .com Rotating Header Image

Posts on ‘November 1st, 2005’

New York Law Journal: Court Finds ‘Gripe Site’ Is Protected Free Speech, Not Defamation

Mark Fass
November 1, 2005

The contents of a New Jersey man’s “gripe site” — a 45-page Web site dedicated to the perceived misdeeds of his car insurer — were protected free speech that did not constitute defamation, a Manhattan judge has ruled.

Penn Warranty Corp. alleged that Ronald DiGiovanni’s site made eight libelous statements about its business, including that it is a “blatantly dishonest company” that has been “running scams,” “committing fraud on a grand scale,” and “ripping off its contract holders for quite a while.” read more

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellenergy.website, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net and shell2004.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article.

From our Shell News Archive 1 November 2005

From our Shell News Archive 1 November 2005

Forbes/AFX News Limited: Striking workers at Royal Dutch Shell look to extend action to two more sites: Tuesday 1 November 2005: READ

Accountancy Age: Angry shareholders may sue Shell over tax bill: Monday 01 Nov 2005: READ

Reuters: UPDATE 1-Shell winds down Europe’s biggest refinery due strike: Tuesday 1 November 2005: READ

The Herald (Scotland): Two deaths on Brent rig were our fault, says Shell: “In April, Shell was given a £900,000 fine, equivalent to about an hour of its global profit, after admitting three health and safety offences.”: November 01 2005: READ read more

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellenergy.website, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net and shell2004.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article.
%d bloggers like this: