Royal Dutch Shell Group .com Rotating Header Image

Shell and Exxon’s secret 1980s climate change warnings

Newly found documents from the 1980s show that fossil fuel companies privately predicted the global damage that would be caused by their products.

The documents make for frightening reading. And the effect is all the more chilling in view of the oil giants’ refusal to warn the public about the damage that their own researchers predicted. Shell’s report, marked “confidential,” was first disclosed by a Dutch news organization earlier this year. Exxon’s study was not intended for external distribution, either; it was leaked in 2015.

Nor did the companies ever take responsibility for their products. In Shell’s study, the firm argued that the “main burden” of addressing climate change rests not with the energy industry, but with governments and consumers. That argument might have made sense if oil executives, including those from Exxon and Shell, had not later lied about climate change and actively prevented governments from enacting clean-energy policies.

FULL ARTICLE

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net, shell2004.com, shellshareholders.org, don-marketing.com and cybergriping.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article: royaldutchshellplc.com

Comments are closed.

%d bloggers like this: