Royal Dutch Shell Group .com Rotating Header Image

Shell Criticized for Manipulating Environmental Audit Report

shell.jpgShell is accused of manipulating an independent environmental audit by AEA Technology to determine whether an oil and gas project would receive bank funding, Guardian reports.

Dozens of e-mails secured through the Freedom of Information Act show how Shell officials in London attempted to downplay and edit environmental criticism of the $22 billion Sakhalin II energy scheme. Officials persuaded AEA to disperse its findings throughout the report, rather than leaving them in one appendix. Also downplayed were experts’ concerns over the impacts of continuous noise on endangered whales, and questions about whether permits were sought before or after drilling began.

In addition, the AEA report lists Sakhalin Energy as its client, even though the audit was supposed to be independent.

In August, Shell was reprimanded by UK’s Advertising Standards Authority for violating advertising rules when it claimed that two oil projects in Canada and the U.S. involved sustainable forms energy.

RELATED STORIES

Criticized Companies Named Leaders In CSR Reporting

Greenwash Brigade Looks Back At 2008

Advertising Watchdog Sees Big Jump In Green Ad Complaints

Shell Environmental Team Fields Questions Live

Shell Catches Flak Over Green Ad, Releases Sustainability Report

SOURCE ARTICLE

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net, shell2004.com, shellshareholders.org, don-marketing.com and cybergriping.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article: royaldutchshellplc.com

Comments are closed.

%d bloggers like this: